استراتژي محتوايي چيست؟ بررسي 3 نياز اصلي در استراتژي توليد محتوا

۶۰ بازديد

استراتژي محتوايي ممكن است اصطلاحي ناملموس و غيرقابل تعريف به نظر برسد. با اين حال دستورالعمل‌هايي (به وضوح) قابل شناسايي وجود دارد كه مي‌تواند به ما كمك كند تا تعيين كنيم استراتژي محتوا براي وب چيست.

فرآيند توليد محتوا چگونه انجام مي شود ؟

وقتي پروژه‌هاي طراحي وب‌سايت انجام مي‌دهيم، استراتژي محتوا هميشه بخشي از گفتگوها است. شما نمي‌توانيد يك طراحي وب‌سايت موفق و بزرگ داشته باشيد مگر اينكه محتوا را به بهترين شكل ممكن به مخاطبان خود ارائه دهيد. اتخاذ اين رويكرد تضمين مي‌كند كه محصول نهايي هم در برقراري ارتباط و هم در ايجاد انگيزه مؤثر در مخاطب و كاربر نهايي موفق است. با اين حال، هنوز هم گاهي اوقات سردرگمي در مورد اينكه استراتژي محتوايي دقيقاً چيست (چه مواردي نيست) وجود دارد. گاهي اوقات مي‌توان آن را به‌عنوان يك رويكرد يكپارچه تلقي كرد كه مي‌تواند براي كساني كه تازه به اين مفهوم دست يافته‌اند، ترسناك باشد. همچنين، براي سازمان‌هايي كه اخيراً يك ذهنيت ديجيتالي‌ را اتخاذ كرده‌اند، استراتژي محتوا مي‌تواند بسيار مورد توجه قرار گيرد.

تعريف استراتژي محتوايي چيست؟

كريستينا هالورسون، نويسنده متن اصلي “استراتژي محتوايي براي وب”، سه تعريف معتبر از استراتژي محتوا ارائه مي‌دهد:

  • استراتژي محتوايي، ايجاد، تحويل و مديريت محتواي مفيد و قابل استفاده را راهنمايي مي‌كند.
  • استراتژي محتوايي يعني ارائه محتواي مناسب، به افراد مناسب، در مكان مناسب و در زمان مناسب.
  • استراتژي محتوايي مجموعه‌اي يكپارچه از انتخاب‌هاي كاربر محور و هدف محور درباره توليد محتوا در طول چرخه حيات آن است.

توجه داشته باشيد كه اين تعاريف استراتژي محتوا را بيشتر به عنوان يك طرز فكر يا يك رويكرد تعريف مي‌كنند، نه يك چيز خاص، تغييرناپذير و همه كاره. استراتژي محتوا واقعاً روشي است كه رويكردها و تاكتيك‌هاي مفيدي را براي متمركز كردن توليد محتوا ارائه مي‌كند. شما مي توانيد براي اطلاعات بيشتر مقاله ” استراتژي بازاريابي محتوا چيست؟ 3 دليل مهم براي استفاده از آن ” را مطالعه نماييد.

استراتژي محتوايي براي وب‌سايت‌ها چگونه است؟

استراتژي محتوايي براي وب‌سايت‌ها چگونه است؟

اين يك سؤال بسيار متداول است كه احتمالاً از اين واقعيت ناشي مي‌شود كه استراتژي محتوايي هنوز براي برخي مبهم است. باز هم اعلام مي‌كنيم كه در حالت عادي، هيچ رويكردي به عنوان رويكرد و استراتژي پايه براي همه كسب‌وكارها وجود ندارد. استراتژي محتوا بر اين اصل استوار است كه بر اساس نوع كسب‌وكار اتخاذ مي‌شود. يعني به اين صورت است كه شما بايد با شناخت كامل از كسب‌وكار و وب‌سايت خود اقدام به توليد محتوا نماييد.

شناخت كسب‌وكار چگونه انجام مي‌شود؟

در اين فرآيند از مدل هاي زير استفاده مي شود :

  • تحقيقات روي كاربران و نفرات ورودي در سايت.
  • بررسي انواع موجودي محتوا.
  • تجزيه و تحليل محتواهاي قرار گرفته در سايت و كلمات كليدي.
  • بررسي تجزيه و تحليل و سئوي سايت.
  • بررسي اكوسيستم محتوا.
  • ايجاد نقشه براي توليد محتوا.
  • بررسي اهداف تعريف شده و سلسله مراتب مخاطب.

استراتژي محتوايي شامل چه مواردي ممكن است باشد؟

استراتژي محتوايي شما بسته به نياز و منابع شما ممكن است شامل يك يا همه موارد زير باشد:

  • چارچوب پيام رساني.
  • دستورالعمل‌هاي سبك، از جمله ملاحظات صدا و لحن، سئو، خوانايي و دسترسي.
  • قالب‌ها، ساختار و سلسله مراتب محتوا (نوشتاري و بصري) تعريف شده.
  • طبقه‌بندي و استراتژي انتشار.
  • مدل‌سازي محتوا (روابط نگاشت و توليد محتوا بين انواع محتوا و اجزاي مختلف).
  • عمليات محتوا و برنامه‌ريزي، از جمله تقويم سرمقاله و همكاري
  • ملاحظات نوشتاري و تصويري (عكس و فيلم).
  • رويكردهاي داستان‌سرايي برند در توليد محتوا.
  • مدل، سياست‌ها و فرآيندهاي حكمراني محتوا در برند شما.
  • برنامه‌ريزي آموزشي و مستندسازي فرآيند انتشار محتوا.
  • نقش ها و گردش كار انتشار محتوا در بخش‌هاي مختلف (وب‌سايت، شبكه‌هاي اجتماعي، پيام‌رسان‌ها، ايميل‌ها و غيره).
استراتژي محتوايي وب‌سايت چگونه خواهد بود؟

استراتژي محتوايي وب‌سايت چگونه خواهد بود؟

ايجاد استراتژي محتوايي وب‌سايت به نوع وب‌سايت و كسب‌وكار شما بستگي دارد. در واقع همه افراد داراي كسب و كارمتفاوت هستند. اهداف مختلف، مخاطبان مختلف، نيازهاي كاربران مختلف، اهداف سازماني متفاوت براي دستيابي، پيام‌هاي متفاوت براي انتقال، حوزه‌هاي مختلف، منابع مختلف، سازمان‌هاي مختلف، اولويت‌هاي متفاوت و غيره، همه اين عوامل استراتژي محتواي نهايي شما را تعيين مي‌كند. در نتيجه درك آنچه بايد انجام دهيد، به نوع كسب‌وكار و مخاطبان شما بستگي دارد. البته خيلي نگران اين موضوع نباشيد. چرا كه اگر به خوبي كسب‌وكار خودتان را بشناسيد در نهايت به آنچه كه مي‌توانيد به طور پايدار در فرآيند توليد محتوا انجام دهيد، آگاه مي‌شويد.

استراتژي محتوايي براي موفقيت به چه چيزي نياز دارد؟  بررسي 3 نياز اصلي.

 براي انكه استراتژي محتواي شما به موفقيت برسد بايد 3 عامل مهم و اسساي را به خوبي رعايت كنيد . اين سه عامل عبارتند از :

  1. پايداري: استراتژي محتوا براي موفقيت بايد پايدار باشد. برنامه‌هاي شما اگر به طور واقع بينانه ، سازماندهي يا برنامه‌ريزي نشده باشند، موفق نمي‌شوند. آيا براي محتواهاي بيشتري كه مي‌توانيد در يك بازه زماني معين بنويسيد برنامه‌ريزي مي‌كنيد؟ آيا منابع ويديويي براي حمايت از آن طرح محتواي ويديويي را در اختيار داريد؟
  2. تغيير فرهنگ: سازمان‌ها به ويژه در آموزش عالي به تدريج از طرز فكر چاپي دور مي‌شوند و سرعت و انتظارات ديجيتال را مي‌پذيرند. در نتيجه فرهنگ توليد محتوا در حال تغيير است. اين مي‌تواند يك فرآيند كند و گاهي چالش‌برانگيز باشد. انتظارات، نگرش‌ها، ديدگاه‌ها، اولويت‌ها، احساسات، همه بايد تغيير كنند تا انتشارات و ارتباطات را از منظر استراتژي محتوايي درك كنيم. شما نمي‌توانيد به سادگي شروع به انتشار چيزهاي جديد به روش‌هاي جديد كنيد . بايد كاربران را همراه خود بياوريد و به آن‌ها كمك كنيد تا آن محتوا را دريافت كنند.
  3. پاسخگويي: استراتژي محتوا در خلأ اتفاق نمي‌افتد. در واقع محتوا زماني توسط مخاطب دريافت مي‌شود كه نقش‌ها و مالكيت به وضوح در آن مشخص شوند. كاربران بايد به خوبي با محتوا ارتباط برقرار كنند و آن را دريافت كنند. محتوا بايد حكم پاسخگويي براي كاربران را داشته باشد تا مشكلات و سؤالات و دغدغه‌هاي آن‌ها را برطرف كند.
تفكرات غلط در خصوص استراتژي محتوا

تفكرات غلط در خصوص استراتژي محتوا

در خصوص ايجاد استراتژي محتوا برخي تفكرات غلط وجود دارد. اين تفكرات بر اسا نوع كسب و كار و محتوا ممكن است با تفاوت هايي ايجاد شود. با اين حال مهمترين تفكراتغلط شامل موارد زير است :

  • استراتژي محتوايي، بازاريابي محتوا نيست. در واقع قرار دادن عناوين يك سرمقاله در يك تقويم و تنظيم تاريخ انتشار و يا برنامه‌ريزي پست‌هاي وبلاگ يك استراتژي اصولي و حرفه‌اي نيست. در اين حالت تنها كاري كه انجام داده‌ايد اين است كه تاريخ‌هايي را به مواردي اختصاص دهيد كه ممكن است همچنان به طور بالقوه ناهنجار باشند. استراتژي محتوا مي‌تواند به موفقيت يك تلاش بازاريابي محتوا كمك كند، اما شرايط براي توليد همه محتواها حتي در يك كسب‌وكارهاي يكسان، به يك صورت نيستند.
  • استراتژي محتوايي، استراتژي ديجيتال نيست. در حالي كه استراتژي محتوا مؤلفه مهمي از يك استراتژي ديجيتال موفق را شامل مي‌شود، استراتژي دوم(استراتژي ديجيتال) طيف وسيع‌تري از تصميمات پلتفرم، تلاش‌هاي بازاريابي و عوامل تكنولوژيكي را به خود اختصاص مي‌دهد.

نتيجه‌گيري نهايي در خصوص استراتژي محتوايي

بر اساس تعاريف بررسي شده استراتژي محتوا كپي رايتينگ نيست. تنها نوشتن به تنهايي شامل استراتژي محتوا نمي‌شود. در عوض، نوشتن قوي (عكاسي، فيلم‌برداري، توييت كردن، و غيره) نتيجه يك استراتژي محتوايي متفكرانه است. يك نوشته خوب شامل اهداف و پيام‌ها، با تحقيق و تجزيه و تحليل است. در نتيجه اين نوشته شكل‌گرفته از دستورالعمل‌هاي محتوايي بوده و داراي ساختار و فرآيند مفيد است. در نتيجه مي‌توان گفت كه استراتژي محتوا در واقع يك ساختار و دانش است كه با استفاده از آن مي‌توان موفقيت يك محتوا را تضمين كند. در اين استراتژي شما بايد از ابتدا تا انتهاي ايجاد و توليد محتوا را بررسي كنيد. اين كار نياز به دانش و تجربه تخصصي دارد.

استفاده از خدمات داده كاوان دينا

استفاده از خدمات داده كاوان دينا

استفاده از خدمات داده كاوان دينا

داده كاوان دينا در زمينه توليد محتوا به صورت تخصصي فعاليت مي‌كند. شما مي‌توانيد به راحتي فرآيند توليد محتواي خود را به اين مجموعه سپرده و در اين زمينه هيچ دغدغه و نگراني نداشته باشيد. نكته مهم در خصوص اين مجموعه اين است كه اين مجموعه از كارشناسان و مشاوران حرفه‌اي در زمينه ايجاد و راه‌اندازي استراتژي محتوايي براي انواع كسب‌وكارها بهره مي‌برد. شما مي‌توانيد به راحتي در زمينه مشاوره و دريافت اطلاعات موردنياز در زمينه ايجاد يك استراتژي محتوايي و توليد محتوا در زمينه‌هاي مختلف با كارشناسان و مشاوران اين مجموعه گفتگو داشته باشيد. مجموعه داده كاوان دينا در زمينه‌هاي مختلف شامل توليد محتوا، ايجاد استراتژي محتوا، سئو، مشاوره ديجيتال ماركتينگ و بهينه‌سازي سايت فعاليت مي‌كند.

 

معرفي شركت نرم افزاري داده كاوان دينا

شركت نرم افزاري داده كاوان دينا فعاليت خود را از سال 1397 با نام گروه نرم افزاري دينا و با همكاري گروهي از فارغ‌التحصيلان گرايش هاي رشته كامپيوتر و نرم افزار آغاز كرد . هدف اين شركت در ابتدا، توليد سامانه هاي جامع Help Desk مرتبط با فعاليت ها و عملكردهاي واحد فناوري اطلاعات در تمامي سازمان ها و ادارات دولتي ، كارخانجات و تمامي مجموعه هاي خصوصي و دولتي است كه در همين راستا شروع به تحليل، طراحي و توليد سامانه جامع Help Desk دينا نمود . گسترش فعاليت هاي شركت در سال 1398 و همچنين اخذ اعتماد مشتريان قبلي شركت از جمله شركت فرآورده هاي لبني رامك در زمينه طراحي و توليد نرم افزارهاي مبتني بر پردازش تصوير و هوش مصنوعي و نيز تلاش جمعي تيم جوان و مستعد خود نهايتا موفق به توليد نرم افزار سفارشي چيدمان (چينا) جهت مديريت هوشمند و مبتني بر پردازش تصوير چيدمان محصولات رامك در تمامي فروشگاه ها و عاملين فروش در كشور گرديد .

دينا، گروهي از جوانان مستعد، پركار و خلاق

با گسترش فعاليت‌هاي اين شركت از سال 1397 تاكنون، سبد محصولات شركت نرم افزاري داده كاوان دينا در سطح كشور و خارج از كشور وسيع تر شده است كه اين امر، مرهون تلاش و همفكري تيمي متشكل از بهترين مهندسان و تكنسين­ها در بخش هاي مختلف طراحي، مهندسي، تحقيق و توسعه، توليد، كنترل كيفيت و … مي باشد. اين شركت در طول سالهاي فعاليت خود، همواره كوشيده است تا از طرفي با طراحي محصولاتي با بالاترين بازدهي و ارزنده ترين پشتيباني هاي فني در مقايسه با ساير محصولات مشابه؛ و از طرف ديگر با توليد محصولاتي با كيفيت،مبتني بر دانش و فناوري روز دنيا ، متخصصين مجرب و رعايت استانداردهاي بين المللي مربوطه محقق مي شوند، گامي بلند در راستاي رضايت مشتريان خويش و نيز ارتقاي سطح توليد در داخل و خارج از مرزهاي ايران عزيز بردارد. به اميد ايزد منان …

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.