ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار در Keyword research tools – معرفي 12 ابزار

۳۲ بازديد

در اينجا براي شما ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار را معرفي مي‌كنيم. در اين معرفي براي هر بخش ابزارهاي مختلفي معرفي مي‌شوند. اين ابزارها به عنوان ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار در آن بخش مي‌توانند به شما براي پيشبرد اهداف محتوايي و فرايندهاي سئو كمك كنند.


برخي از اين ابزارها به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد و برخي ديگر نيز به صورت اشتراك ماهانه و پرداخت هزينه در اختيار كاربران قرار مي‌گيرند. در نتيجه ما در حين معرفي هر ابزار به شما اعلام مي‌كنيم كه آيا استفاده از آن رايگان است و يا اينكه بايد اشتراك ماهانه خريداري كنيد.

 

نكات مهم در معرفي ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار

1. نكته اول در ابتداي مقاله ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار بايد به شما اعلام كنيم كه برخي سرويس‌ها در چندين بخش مختلف، ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار را پوشش مي‌دهند. در واقع تعداد زيادي از اين ابزارها چندين فرايند و كار را به صورت همزمان انجام مي‌دهند به همين دليل در بخش‌هاي مختلف به آن‌ها اشاره شده است.

2. نكته دوم در خصوص مقاله ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار اين است كه براي استفاده از اين ابزارها بايد به نكات خاصي دقت كنيد. برخي از اين نكات در تمام بخش‌ها بيان شده است. ما اين نكات را براي هر بخش بازگو مي‌كنيم تا به‌خوبي با اين ابزارها آشنا شده و بتوانيد سئوي سايت خود را بهبود ببخشيد.

نكات مهم در معرفي ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار

ابزار شماره 1 – ابزار SEMrush (داراي بخش هاي رايگان و پولي)

ابزار SEMrush يكي از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار است كه به‌خوبي در بخش كلمات كليدي مي‌تواند شما را راهنمايي كند. اين پلتفرم به عنوان يك پلتفرم آنلاين و در بستر سايت خدمات خود را به شما به عنوان كاربر ارائه مي‌دهد. با استفاده از بخش Keyword Magic اين سايت شما مي‌توانيد به راحتي بيش از 2 ميليون كلمه كليدي مشابه را پيداكرده و از پتانسيل اين كلمات براي بهبود سئوي سايت خود استفاده كنيد.

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush

  • اين سايت به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار، داراي بخش رايگان است ولي اين بخش خدمات محدودي به شما ارائه مي‌دهد.
  • براي استفاده از تمام قابليت‌هاي معرفي و ارائه شده در اين سايت بايد هزينه اشتراك ماهانه پرداخت كنيد كه به دلار است.
  • اين ابزار براي كاربران ايراني شامل تحريم و محدوديت است و بايد از ابزارهاي خاص رفع محدوديت براي اين ابزار استفاده كنيد.

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs

 

ابزار شماره 2- ابزار Ahrefs (رايگان و پولي)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار سايت Ahrefs است. پلتفرم Ahrefs را مي‌توان يكي از ابزارهاي جالب در زمينه كلمات كليدي دانست. شما به راحتي مي‌توانيد از ابزار ايجاد كننده كلمه كليدي استفاده كنيد. ابزار Ahrefs به صورت يك سايت آنلاين به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs

  • استفاده از اين ابزار به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار، رايگان است ولي بخش‌هاي پيشرفته سايت حق اشتراك ماهانه دارد.
  • محدوديت دسترسي براي كاربران ايراني در اين ابزار وجود ندارد. ولي از آنجايي كه كلمات كليدي را مي‌تواند بر اساس كشورهاي خودتان انتخاب كنيد، متوجه مي‌شويد نام ايران در بين كشورها نيست و شامل تحريم است.

ابزار شماره 3- ابزار Moz Pro (رايگان – پولي)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار همين سايت Moz Pro است. اين سايت به‌خوبي مي‌تواند نيازهاي شما در بخش كلمات كليدي برطرف كند. اين سايت مي‌تواند به راحتي بيش از 500 ميليون كلمه كليدي مرتبط با فعاليت و كسب‌وكار شما را معرفي كند. همچنين به‌خوبي با موتور جست‌وجوي گوگل در تعامل بوده و از اطلاعات آن استفاده مي‌كنند.

ابزار شماره 3- ابزار Moz Pro (رايگان - پولي)

ابزار شماره 3- ابزار Moz Pro (رايگان – پولي)

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro

  • استفاده عمومي از اين ابزار به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار، رايگان است و براي استفاده از اين سايت بايد يك اكانت كاربري ايجاد كنيد.
  • بخش‌هاي پيشرفته سايت داراي حق اشتراك ماهانه است.
  • اين سايت به راحتي براي كاربران ايراني قابل دسترس است.

ابزار شماره 4- ابزار Google Search Console (رايگان)

يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار همين سرويس Google Search Console است. شما به راحتي مي‌توانيد سايت خود را به اين سرويس اضافه كرده و بعد از 48 ساعت اطلاعات مختلف سايت خودتان را به صورت نموداري مشاهده كنيد. در اين سرويس حتي لينك‌هاي ديده شده، كلمات كليك شده، عبارات جست‌وجو شده و موارد ديگر هم به شما نمايش داده مي‌شود.

نكات مهم در هنگام استفاده از Google Search Console

  • براي استفاده از اين سرويس بايد اكانت جيميل داشته باشيد.
  • اگر از گوگل آناليتيك استفاده مي‌كنيد ديگر نيازي به دانلود فايل تأييد صلاحيت سرويس Google Search Console نيست و شما با همان تأييد صلاحيت گوگل آناليتيكس هم مي‌توانيد از اين سرويس استفاده كنيد.
  • مي‌توانيد براي بخش‌هاي مختلف سايت خود چندين سرويس Google Search Console داشته باشيد.
  • استفاده از اين سرويس به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار براي كاربران ايراني آزاد است.
  • اين سرويس كاملاً رايگان است و هيچ هزينه‌اي از شما دريافت نمي‌كند.

ابزار شماره 5- ابزار Google Analytics (رايگان)

يكي از معروف‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار سرويس Google Analytics است. اين سرويس به‌خوبي تمام اطلاعات ورودي و كلمات كليدي استفاده شده در سايت شما را از موتور جست‌وجوي گوگل استخراج كرده و در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما با استفاده از اين سرويس مي‌توانيد مشاهده كنيد كه نفرات وارد شده به سايت شما از طريق چه كلمات كليدي بوده‌اند. حتي اگر از كلمات كليدي مختلفي در سايت خود استفاده كنيد تمام آن‌ها را به شما نمايش مي‌دهد.

ابزار شماره 5- ابزار Google Analytics (رايگان)

ابزار شماره 5- ابزار Google Analytics (رايگان)

نكات مهم در هنگام استفاده از سرويس Google Analytics

  • براي استفاده از اين سرويس بايد يك اكانت جيميل داشته باشيد.
  • استفاده از اين سرويس به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار كاملاً رايگان است.
  • براي استفاده از اين سرويس بايد يك كد مخصوص را در هدر سايت خود قرار دهيد تا اطلاعات سايت شما را استخراج كند. مي‌توانيد براي اين كار از يك فايل HTML هم استفاده كنيد.
  • اين سرويس براي كاربران ايراني شامل تحريم‌ است و شما بايد با استفاده از ابزارهاي رفع محدوديت با آن كار كنيد.

ابزار شماره 6- ابزار Google Data Studio (رايگان)


يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار سرويس Google Data Studio است كه با استفاده از تركيب Google Analytics و Google Search Console اطلاعات مناسب در خصوص كلمه كليدي سايت شما را به صورت نموداري در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين ابزار به عنوان يك سامانه پايش اطلاعات براي شما عمل مي‌كند.

نكات مهم در هنگام استفاده از Google Data Studio

  • براي استفاده از اين پلتفرم بايد حتماً در Google Analytics و Google Search Console سايت خود را ثبت كرده باشيد.
  • براي استفاده از اين ابزار نياز به يك ايميل داريد.
  • استفاده از اين ابزار به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار كاملاً رايگان است.
  • اين سرويس براي كاربران ايراني شامل تحريم‌ است و شما بايد با استفاده از ابزارهاي رفع محدوديت با آن كار كنيد.

ابزار شماره 7- ابزار Google PageSpeed Insights (رايگان)

يكي از جديدترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار ابزار Google PageSpeed Insights است. اين سرويس در حال حاضر به عنوان يك سرويس آزمايشي و بتا فعاليت مي‌كند. شما با داشتن يك اكانت Google Search Console مي‌توانيد به آن دسترسي داشته باشيد. اين سرويس سايت شما را به صورت كامل بررسي كرده و اطلاعات كاملي در خصوص كلمات كليدي قرار داده شده در صفحه و همچنين وزن آن كلمات را به شما مي‌دهد.

نكات مهم در هنگام استفاده از سرويس Google PageSpeed Insights

  • براي استفاده از اين پلتفرم Google PageSpeed Insights بايد حتماً در Google Search Console سايت خود را ثبت كرده باشيد. لينك دسترسي به آن هم از طريق داشبورد Google Search Console امكان‌پذير است.
  • براي استفاده از اين ابزار نياز به يك ايميل داريد.
  • استفاده از اين ابزار به عنوان يكي از جديدترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار كاملاً رايگان است.
  • اين سرويس براي كاربران ايراني داراي محدوديت است.

ابزار شماره 8 – ابزار Google Trends (رايگان)

يكي از بهترين ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار همين ابزار است. در واقع يكي از مهم‌ترين كارها در بررسي سئوي كلمات، بررسي مقدار جست‌وجوي آن‌ها در ماه‌هاي گذشته است. با استفاده از ابزار Google Trends شما مي‌توانيد به راحتي كلمات كليدي و مقدار جست‌وجوي آن‌ها را بر اساس كشور ايران و حتي استان‌ها مشخص كنيد. همچنين اين ابزار مي‌تواند به راحتي مقدار جست‌وجوي 5 كلمه كليدي را به صورت نموداري به شما نمايش دهد.

ابزار شماره 8 - ابزار Google Trends (رايگان)

ابزار شماره 8 – ابزار Google Trends (رايگان)

نكات مهم در هنگام استفاده از سرويس Google Trends

  • براي استفاده از اين ابزار نياز به يك ايميل داريد.
  • استفاده از اين ابزار به عنوان يكي از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار براي بررسي كلمات ترند شده، كاملاً رايگان است.
  • اين سرويس براي كاربران ايراني كاملاً آزاد است.

ابزار شماره 9 – ابزار Bing Webmaster Tools(رايگان)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار استفاده از ابزار ارائه شده توسط موتور جستجوگر بينگ است. استفاده از اين ابزار براي تمامي كاربران حتي كاربران ايراني رايگان است. اين ابزار به شما كمك مي‌كند كه چگونه از كلمات استفاده شده در موتور جستجوگر بينگ براي بهبود سئوي سايت خود استفاده كنيد. البته بايد اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه از موتور جستجوگر بينگ استفاده چنداني در ايران نمي‌شود.

ابزار شماره 9 - ابزار Bing Webmaster Tools(رايگان)

ابزار شماره 9 – ابزار Bing Webmaster Tools(رايگان)

نكات مهم در هنگام استفاده از موتور جستجوگر بينگ

  • براي استفاده از اين ابزار نياز به يك ايميل مايكروسافت داريد.
  • استفاده از اين ابزار براي كاربران ايراني كاملاً رايگان و آزاد است.

 


ابزار شماره 10 – ابزار Keyword.io (رايگان – پولي)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار سايت معروف Keyword.io است. در همين ابتدا بايد اشاره كنيم كه keyword.io جزء ابزارهاي رايگان براي بهبود سئوي سايت‌ها است. اين سايت اطلاعات خود را از طريق داده‌هاي اشخاص ثالث در سطح اينترنت جمع‌آوري مي‌كند. در نتيجه اين سايت در خصوص اطلاعات جمع شده مسئوليتي ندارد.
همچنين اطلاعات ارائه شده توسط مجموعه‌هاي Google، Youtube، Amazon، Wikipedia، Bing، Alibaba، Play Store، Fiverr، Pond5، Fotolia، Yandex و Ebay و غيره به خود اين شركت‌ها مربوط است و اين شركت‌ها به هيچ‌وجه با keyword.io مرتبط نيستند.

ابزار شماره 10 - ابزار Keyword.io (رايگان - پولي)

ابزار شماره 10 – ابزار Keyword.io (رايگان – پولي)

نكات مهم در هنگام استفاده از اين ابزار

اين سايت به عنوان ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار، هم به صورت رايگان و هم به صورت پولي ارائه مي‌شود و براي كاربران ايراني داراي محدوديت نيست. در خود سايت هم در خصوص استفاده پولي و رايگان از ابزارهاي ارائه شده اطلاعات كاملي ارائه شده است:

  • استفاده از ابزار رايگان

جستجوگرهاي كلمه كليدي و اصطلاحات مرتبط با آن به صورت رايگان ارائه مي‌شوند. از كلمات كليدي پيشنهاد شده توسط سرويس به طور منطقي بايد استفاده شود، keyword.io هيچ گونه مسئوليتي در قبال استفاده نادرست از كلمات كليدي را بر عهده نمي‌گيرد. برخي از عباراتي كه نشان داده مي‌شوند ممكن است علائم تجاري ثبت‌شده يا مشابه باشند! براي كاربران رايگان محدوديت‌هايي وجود دارد و شما بيش از يك تعداد خاص كلمه كليدي را نمي‌توانيد مشاهده كنيد.

  • استفاده از ابزارهاي پولي

تمامي بخش‌ها براي كاربران پولي قابل دسترس است و هيچ محدوديتي براي اين كاربران وجود ندارد. پرداخت توسط stripe.com و paddle.com انجام مي‌شود، بنابراين اطلاعات و داده‌هاي كارت اعتباري كاربران به هيچ عنوان در سرورهاي اين مجموعه ثبت و يا ذخيره نمي‌شود.

ابزار شماره 11 – ابزار Seobility (رايگان -پولي)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار اين سايت است. براي استفاده از اين سايت بايد در آن ثبت نام كنيد. ثبت نام در اين سايت رايگان است اما برخي پلن ها به صورت پولي به كاربران ارائه مي‌شود. براي خريد اين پلن ها بايد از كارت‌هاي ويزا و يا مستر كارت استفاده كنيد. مقر اصلي اين سايت در كشور آلمان است و به همين دليل شامل محدوديت براي كاربران ايراني نمي‌شود. از اين ابزار براي پيدا كردن كلمات كليدي و استفاده شده توسط كاربران مي‌توانيد استفاده كنيد.

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار Seobility

  • ثبت نام در اين سايت رايگان است ولي براي استفاده از حالت‌هاي پيشرفته بايد حق اشتراك ماهانه را پرداخت كنيد.
  • اين سايت محدوديتي براي استفاده از كاربران ايراني ندارد و ايران را تحريم نكرده است.
  • دسترسي به اين سايت آزاد بوده و محدوديتي شامل حال كاربران ايراني نمي‌شود.

 


ابزار شماره 12- ابزار KWFinder (10 روز رايگان – پولي)

يكي ديگر از ابزارهاي مورد نياز يك سئو كار استفاده از سايت KWFinder براي شناسايي كلمات جستجو شده پركاربرد است. اين سايت به‌خوبي در پنل كاربري خود كلمات و مقدار استفاده آن‌ها را نشان مي‌دهد. نكته قابل‌توجه در خصوص اين سايت اين است كه حالت‌هاي مختلف كلمات را نشان مي‌دهد. در نتيجه حتي اگر بين كلمات فاصله Space قرار داده شده و در جستجوها از آن استفاده شده است را به شما نشان مي‌دهد.

ابزار شماره 12- ابزار KWFinder (10 روز رايگان - پولي)

ابزار شماره 12- ابزار KWFinder (10 روز رايگان – پولي)

نكات مهم در هنگام استفاده از ابزار KWFinder

  • اين ابزار به صورت يك وب‌سايت است و براي استفاده از آن بايد ثبت نام كنيد.
  • اين سايت كاربران ايراني را تحريم نكرده است.
  • دسترس به اين سايت شامل محدوديت‌ها نمي‌شود.
  • بعد از ثبت نام، امكانات اين سايت براي 10 روز رايگان در اختيار شما قرار مي‌گيرد و بعد از آن براي استفاده از امكانات سايت بايد حق اشتراك ماهانه يا سالانه را پرداخت كنيد.

معرفي حسين براتي

حسين براتي به عنوان توليدكننده محتواي سئو شده در دنياي ديجيتال شناخته مي‌شود. سايت‌هاي زيادي هستند كه از محتواي توليد شده براي بهبود رتبه و سئو سايت خود استفاده مي‌كنند. دانش بالا در زمينه كامپيوتر و اينترنت و همچنين تحصيلات آكادميك در اين حوزه، باعث شده كه شركت‌ها و مجموعه‌هاي زيادي با حسين براتي همكاري داشته باشند. آشنايي به اصول ماركتينگ و بازاريابي اينترنتي يكي از خصوصيات بارز ايشان است.

حسين براتي به عنوان يكي از پركارترين وبلاگ نويسان در ايران شناخته مي‌شود كه روزانه چند هزار كلمه محتواي سئو شده توليد كرده و در اختيار كسب‌وكارهاي مختلف قرار مي‌دهد. توليد محتواي سئو شده به دو زبان فارسي و انگليسي از ويژگي‌هاي مهم پروژه‌هاي انجام شده توسط ايشان است.

حسين براتي

سئوكار اراك

حسين براتي با در اختيار داشتن يك تيم تحريريه مناسب قادر است در مدت‌زمان كوتاهي به راحتي محتواي سئو شده و مناسب را براي كسب‌وكارهاي مختلف توليد كند. ايجاد يك فضاي رقابتي باز و توليد محتوا در زمينه‌هاي مختلف از ويژگي‌هاي اين تيم تحريريه است. ايشان در كنار توليد محتواي سئو شده براي كسب‌وكارهاي مختلف، در زمينه مشاوره كسب‌وكار، مشاوره طراحي سايت، مشاوره بهبود شغلي، مشاوره ديجيتال ماركتينگ، مشاوره شبكه‌هاي اجتماعي و مشاوره برند سازي نيز فعاليت مي‌كند. كسب‌وكارهاي بزرگ و كوچك متعددي در اين سال‌ها از خدمات مشاوره‌اي ايشان براي بهبود كسب‌وكار و توسعه برند خود استفاده كرده‌اند.

نیم‌فاصله در واژه‌پرداز Microsoft Word اغلب برای ایجاد فاصله کمتر از یک فاصله بین کلمات یا عبارات به‌کار می‌رود. استفاده از نیم‌فاصله می‌تواند در تنظیم فاصله بین برخی از واژه‌ها یا اعداد کاربرد داشته باشد، به‌ویژه در زبان‌هایی مانند فارسی که از این نوع فاصله‌گذاری برای جدا کردن برخی از پیشوندها یا پسوندها استفاده می‌کنند.

برای ایجاد نیم‌فاصله در ورد، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

 استفاده از ترفندهای کیبورد:

   برای ایجاد نیم‌فاصله در واژه‌پرداز Word می‌توانید از ترفندهای کیبورد استفاده کنید. برای این کار، ابتدا محلی که می‌خواهید نیم‌فاصله را در آن قرار دهید را تعیین کنید، سپس کلیدهای `Ctrl` و `Shift` و `2` را به‌صورت همزمان فشار دهید. این کار باعث ایجاد یک نیم‌فاصله در محل انتخاب شده می‌شود.

استفاده از منوی فرمت:

   شما می‌توانید از منوی فرمت در Word استفاده کنید تا نیم‌فاصله را ایجاد کنید. برای این کار، محل مورد نظر را انتخاب کنید، سپس به بخش "درج" در نوار ابزارها بروید. در اینجا، بر روی گزینه "نیم‌فاصله" کلیک کنید تا یک نیم‌فاصله در مکان انتخاب شده درج شود.

با این روش‌ها، شما می‌توانید به راحتی نیم‌فاصله‌ها را در واژه‌پرداز Microsoft Word ایجاد کنید و فواصل میان کلمات یا عبارات را به دلخواه تنظیم کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.