كاربرد تيزر تبليغاتي بسيار گسترده است. شما ميتوانيد از يك تيزر تبليغاتي در كمپينهاي مختلف استفاده كنيد. فرقي نميكند كه تيزر را در شبكههاي اجتماعي به نمايش بگذاريد يا در ايميل ماركتينگ! شما ميتوانيد به راحتي با استفاده از قابليتهاي بالاي تيزر تبليغاتي، مخاطبين و كاربران زيادي را جذب كسبوكار و محصولات خود كنيد. امروزه تيزرهاي تبليغاتي يكي از مطرحترين و پراستفادهترين مدلهاي تبليغاتي در دنيا هستند.
كمپينهاي بازاريابي با استفاده از تيزرهاي تبليغاتي ميتوانند بسيار موفق باشند، چرا؟ زيرا كنجكاوي انسان يك نيروي قدرتمند است. در واقع شما با استفاده از تيزرهاي تبليغاتي ميتوانيد كنجكاوي كاربران و مخاطبان خود را تحريك كنيد.
بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يك تيزر براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات كافي در مورد يك محصول، رويدادهاي آينده، ويژگي جديد يا بهروزرساني اخير و غيره طراحي شده است. در نتيجه تيزرها مجموعهاي از سرنخها را ارائه ميدهند و باعث ميشوند كه مصرفكنندگان مشتاق به دنبال كسب اطلاعات بيشتر باشند.
بررسي كاربرد تيزر تبليغاتي
تيزرهاي تبليغاتي ميتوانند فضاي تفسير و بررسي زيادي را در اختيار مخاطبان و مصرفكنندگان قرار بدهند. اين نوع تيزرها در معرفي محصولات جديد به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار ميگيرند. نمونه اين تيزر ها را مي توان در معرفي اوليه محصولات اپل و يا سامسونگ مشاهده كرد. همچنين تيزرها ممكن است دقيقاً به شما بگويند چه محصولي و در چه زماني ارائه خواهد شد، در اين صورت كنجكاوي كاربران كمتر تحريك ميشود. به هر حال هر شكلي از تيزر كه استفاده شود، هدف اصلي ايجاد انتظار و جلب توجه در ذهن كاربر است.
كاربرد تيزر تبليغاتي در ايميل ماركتينگ
يكي از انواع كاربرد تيزر تبليغاتي استفاده از آن در ايميل ماركتينگ است. شما ميتوانيد به جاي نوشتههاي بعضاً كسلكننده در ايميلها، از يك تيزر تبليغاتي استفاده كنيد. سوال اساسي در ايميل ماركتينگ اين است: شما ميخواهيد مشتريان شما هنگام باز كردن ايميل شما چه اقدامي انجام دهند؟
اين كار را ميتوانيد با استفاده از يك تيزر به راحتي انجام دهيد. اغلب در ايميلهايي كه حاوي تيزر تبليغاتي است از مشتري و مخاطب در خواست ميشود كه بر روي لينكي كليك كند يا صفحه اينستاگرامي را فالو كند. با اين حال شما ميتوانيد اطلاعات بيشتري را در تيزرهاي ارسال شده در ايميل ماركتينگ قرار دهيد؛ مانند تاريخ رويداد خاص، آموزش خاص، ارائه اطلاعات ارزشمند و غيره، همه اين موارد ميتواند باعث افزايش اعتماد كاربران و مخاطبان به كسب و كار شما شود.
اگر فكر ميكنيد اين روش قديمي است و اصلاً جوابگو نيست كاملاً اشتباه ميكنيد. يكي از برندهايي كه با كمپينهاي ايميلي و استفاده از تيزر تبليغاتي كاملاً بر بازار تسلط دارند، كمپاني اپل است. قالبهاي ايميل آنها به خوبي طراحي شده و ساده است، تصاوير باكيفيت آنها، كيفيت محصولات را منعكس ميكند و مهمتر از همه، آنها به طور مداوم اهداف مشخصي را براي خواننده تعيين ميكنند.
كاربرد تيزر تبليغاتي در شبكههاي اجتماعي
يكي از انواع كاربرد تيزر تبليغاتي، استفاده آنها در شبكههاي اجتماعي است. در واقع تيزرهاي تبليغاتي در بستر شبكههاي اجتماعي مانند فيسبوك، توييتر، اينستاگرام، لينكدين و حتي پينترست به خوبي ديده ميشوند. نكته قابل توجه اين است كه در اين شبكهها، ويديوها و تيزرها به شدت مورد توجه مخاطبان و كاربران قرار ميگيرند.
اگر شما به خوبي در هنگام ساخت تيزر تبليغاتي اصول و قواعد اصلي آن را رعايت كرده باشيد، ميتوانيد به راحتي در شبكههاي اجتماعي مخاطبان زيادي را به كسب و كار خود جذب كنيد. امروزه شبكههاي اجتماعي به عنوان بستري براي انتشار انواع تيزرهاي تبليغاتي شناخته ميشوند. حسابهاي رسمي شركتها و كسبوكارها نيز به صورت روزانه و مداوم توسط كاربران رصد ميشوند تا در صورت انتشار اخبار و تيزرهاي جديد، خيلي سريع از محتواي آنها مطلع شوند.
كاربرد تيزر تبليغاتي در شبكههاي انتشار ويدئو
يكي ديگر از انواع كاربرد تيزر تبليغاتي، استفاده از آنها در شبكههاي انتشار ويدئو است. شما ميتوانيد تيزرهاي تبليغاتي كه مدت زمان طولاني دارند را به عنوان يك ويدئو در اين شبكهها منتشر كنيد. شبكههايي مانند آپارات و يوتيوب بهترين مثال در اين زمينه هستند. همچنين شما ميتوانيد از تيزرهاي كوتاه مدت 5 الي 10 ثانيهاي به عنوان تبليغات در ابتداي ويدئوها استفاده كنيد. براي اين كار شما ميتوانيد به بخش تبليغات آپارات و يا يوتيوب مراجعه كنيد.
با استفاده از اين نوع تيزر تبليغاتي، شما ميتوانيد كمپينهاي تبليغاتي گستردهاي را ايجاد كنيد. نكته قابل توجه در خصوص اين نوع تبليغات، دريافت بازخوردهاي گسترده از سوي مخاطبان است. البته بايد در هنگام ايجاد كمپين تبليغاتي به خوبي مخاطبان و كاربران خود را شناسايي كرده و بر اساس اهداف كمپين برنامه تبليغاتي خود را تنظيم كنيد.
كاربرد تيزر تبليغاتي در سايتهاي شركتي
يكي ديگر از انواع كاربرد تيزر تبليغاتي، استفاده از آن در سايتهاي شركتي و فروشگاهها است. شما ميتوانيد براي معرفي محصول خود از تيزرهاي تبليغاتي در صفحات وب سايت استفاده كنيد. شما ميتوانيد تيزرهاي تبليغاتي خود را در بخش فروشگاهي و معرفي خدمات سايت قرار دهيد. در اين تيزرها كاربران ميتوانند به راحتي با خدمات و كالاهاي شما آشنا شده و به خوبي با آنها ارتباط برقرار كنند.
انواع كاربرد تيزر تبليغاتي در كسبوكارها
شايد در نگاه اول اين تصور وجود داشته باشد كه تيزر تبليغاتي تنها براي فروش محصولات لوكس استفاده ميشود، اما كاربرد تيزرها فقط اين مورد نيست. امروزه تيزرها كاربردهاي متنوعي دارند. شما ميتوانيد از تيزر براي معرفي محصول، معرفي خدمات، معرفي برند، معرفي ويژگيهاي جديد يك محصول و دهها مورد ديگر استفاده كنيد. همين امر سبب شده كه استفاده از تيزرهاي تبليغاتي روز بهروز بيشتر شود. براي ساخت تيزرهاي تبليغاتي از ايدهها و روشهاي جذابي استفاده ميشود. برخي از اين ايدهها و روشها در نوع خود جالب توجه و جديد بوده به نحوي كه بعد از مدت زمان كوتاهي در سراسر اينترنت پخش شده و به خوبي توانسته توجه كاربران و مخاطبان را به خود جلب كند.
نكته مهم در ساخت تيزر تبليغاتي، استفاده از قاعده سه
حال كه به خوبي با كاربرد تيزر تبليغاتي آشنا شدهايد بهتر است كه در مورد يك نكته مهم اطلاعات لازم را كسب كنيد. قاعده “سه” براي هر رسانه و استراتژي بازاريابي اعمال ميشود، اما مطالعات نشان دادهاند كه اين قاعده با محتواي ويدئويي و تيزر تبليغاتي بسيار خوب و هماهنگ عمل ميكند. در واقع “سه” كوچكترين عدد مورد نياز براي ايجاد يك الگوي قابل تشخيص است. “قاعده سه” از اين فرض نشات ميگيرد كه چيزهايي كه به سه دسته تقسيم ميشوند ذاتاً خندهدارتر، رضايتبخشتر و بهيادماندنيتر هستند.
اما اين قانون چگونه به بازاريابي تيزر مربوط ميشود؟ مديران بازاريابي ميتوانند از آن براي موضوعات، سرفصلها و شعارها استفاده كنند، همانطور كه طراحان گرافيك ميتوانند از آن براي گروهبندي عناصر طراحي در يك طرحبندي استفاده كنند. با اجراي “قاعده سه”، ميتوانيد به راحتي فرآيند “يادآوري” را در بين مخاطبان هدف خود ترويج دهيد.
نتيجه نهايي
كاربرد تيزر تبليغاتي بسيار زياد است. كسبوكارهاي مختلف ميتوانند از تيزر تبليغاتي در بخشهاي مختلف كمپينهاي تبليغاتي خود استفاده كنند. هيچ شكي وجود ندارد كه يك كمپين تبليغاتي خوب ميتواند تبليغات دهان به دهان و ارگانيك را براي تيزرهاي شما ايجاد كند. شما ميتوانيد به راحتي با تيزرهاي تبليغاتي توجه و كنجكاوي كاربران را جذب كنيد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه كنجكاوي يك مفهوم روانشناختي قوي براي استفاده در بازاريابي است.
معرفي حسين براتي
حسين براتي به عنوان توليدكننده محتواي سئو شده در دنياي ديجيتال شناخته ميشود. سايتهاي زيادي هستند كه از محتواي توليد شده براي بهبود رتبه و سئو سايت خود استفاده ميكنند. دانش بالا در زمينه كامپيوتر و اينترنت و همچنين تحصيلات آكادميك در اين حوزه، باعث شده كه شركتها و مجموعههاي زيادي با حسين براتي همكاري داشته باشند. آشنايي به اصول ماركتينگ و بازاريابي اينترنتي يكي از خصوصيات بارز ايشان است.
حسين براتي به عنوان يكي از پركارترين وبلاگ نويسان در ايران شناخته ميشود كه روزانه چند هزار كلمه محتواي سئو شده توليد كرده و در اختيار كسبوكارهاي مختلف قرار ميدهد. توليد محتواي سئو شده به دو زبان فارسي و انگليسي از ويژگيهاي مهم پروژههاي انجام شده توسط ايشان است.
حسين براتي با در اختيار داشتن يك تيم تحريريه مناسب قادر است در مدتزمان كوتاهي به راحتي محتواي سئو شده و مناسب را براي كسبوكارهاي مختلف توليد كند. ايجاد يك فضاي رقابتي باز و توليد محتوا در زمينههاي مختلف از ويژگيهاي اين تيم تحريريه است. ايشان در كنار توليد محتواي سئو شده براي كسبوكارهاي مختلف، در زمينه مشاوره كسبوكار، مشاوره طراحي سايت، مشاوره بهبود شغلي، مشاوره ديجيتال ماركتينگ، مشاوره شبكههاي اجتماعي و مشاوره برند سازي نيز فعاليت ميكند. كسبوكارهاي بزرگ و كوچك متعددي در اين سالها از خدمات مشاورهاي ايشان براي بهبود كسبوكار و توسعه برند خود استفاده كردهاند.